Drogi Uczniu !
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić lub po prostu potrzebujesz bratniej duszy.
Drodzy Rodzice !
Mogą Państwo oczekiwać pomocy od pedagoga szkolnego, gdy:
- dziecko ma trudności w nauce, bądź niepowodzenia szkolne;
- nawarstwiające się problemy z zachowaniem dziecka spędzają Wam ?sen z powiek?;
- zauważyliście, że dziecko zaczęło się dziwnie zachowywać bez większej przyczyny;
- chcielibyście uzyskać informacje na temat środków odurzających.
Służę pomocą w rozwiązaniu każdej sytuacji problemowej, dotyczącej wychowywania Waszych dzieci.
Kilka istotnych informacji
Szanowny Rodzicu !
Poniżej kilka istotnych informacji na temat pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w szkole w świetle nowych regulacji prawnych.
KTO INICJUJE POMOC?
- Rodzice ucznia, bądź sam uczeń
- Poradnia psychologiczno ? pedagogiczna /opinie, orzeczenia/
- Wychowawca klasy
- Nauczyciel
- Specjalista /pedagog, logopeda, psycholog/
DLA KOGO?
Udzielana pomoc polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb ucznia wynikających:
- z niepełnosprawności,
- z niedostosowania społecznego,
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
- ze szczególnych uzdolnień,
- z ograniczeń w zdobywaniu wiedzy,
- ze specyficznych trudności w uczeniu się,
- z zaburzeń komunikacji językowej,
- z choroby przewlekłej,
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
- z niepowodzeń edukacyjnych.
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania wolnego czasu, kontaktami środowiskowymi,
- z trudności adaptacyjnych związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym zawiązanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
FORMY POMOCY
Dodatkowe zajęcia mają następujące formy:
- Zajęć rozwijających uzdolnienia ,
- Zajęć dydaktyczno-wyrównawczych:
- Zajęć specjalistycznych:
Rewalidacja ? wszechstronne psychofizyczne usprawnianie tych funkcji, które są zaburzone.
- terapeutycznych (terapia pedagogiczna),
Terapia pedagogiczna ? to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Zaburzenia te koryguje się przez odpowiednie działania specjalistyczne o charakterze psychologiczno-pedagogicznym, profilaktycznym
i medycznym. Cele- stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach ucznia, eliminowanie niepowodzeń szkolonych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji. Ponadto budowanie poczucia wartości dziecka oraz motywowanie do nauki, osiągania celów.
- porad i konsultacji dla uczniów,
- porad, konsultacji, warsztatów, szkoleń dla nauczycieli i rodziców.
Ostatecznie na uczestnictwo ucznia w dodatkowych zajęciach wyrażają zgodę rodzice lub dorosły uczeń
Każde dziecko w szkole ma prawo być objęte działaniami pedagogicznymi i psychologicznymi mającymi na celu rozpoznanie jego możliwości psychofizycznych / w tym szczególnych uzdolnień/, indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz zaspokajanie tych potrzeb.
Jeśli Państwo mają jakieś pytania dotyczące powyższych informacji, prosimy zgłosić się do pedagoga szkolnego lub wychowawcy. |